Polecamy


Aktualności

9. Fashion Business Congress: nowe horyzonty e-commerce w modzie

Data:28.11.2017

Nowoczesne rozwiązania dla e-handlu w branży fashion, sposoby zwiększenia sprzedaży w internecie i ciekawe case’y e-sklepów marek modowych – to tylko niektóre z atrakcji, na które mogli liczyć uczestnicy 9. edycji Fashion Business Congress, która odbyła się 16 listopada 2017 r. w Fabryce Grohmana w Łodzi.

Kongres zgromadził ponad 100 osób – głównie właścicieli i menadżerów firm z sektora mody oraz specjalistów ds. e-commerce.  Tematem przewodnim wydarzenia były nowe horyzonty e-commerce dla branży fashion. Podczas imprezy można było wysłuchać aż trzynastu wykładów. Rozpoczęła je prelekcja na temat nowych technologii w rozwiązaniach płatniczych Natalii Wieczorek, sales managera firmy Przelewy24. Następnie Maciej Jasiaczyk, senior key account manager PayU pokazywał wzrost wartości koszyka z odroczoną płatnością. W nowy rok w e-commerce wprowadziła nas  Anna Rak, country manager Trusted Shops mówiąc, o jakich zmianach warto pomyśleć w 2018 r. Z kolei Marcin Rutkowski, PR & marketing manager i-systems zaprezentował case study z wdrożenia nowoczesnych narzędzi e-commerce w Vistula Group S.A. (dla sklepów Vistula, Wólczanka i W.Kruk).

Łukasz Hardek, sales manager FreshMail opowiedział o komunikacji marketingowej  za pomocą e-maili, natomiast Edyta Godziek, PR & marketing manager SerwerSMS radziła, jak docierać do klientów za pomocą sms-ów. Do kampanii e-mail marketingowych odniósł się również Irek Klimczak, content marketing expert w Getresponse, który przedstawił najlepsze praktyki w tym zakresie z branży modowej. Ciekawą aplikację mobilną, pomagającą przekształcić czytelnika prasy kolorowej w aktywnego i lojalnego klienta e-commerce, zaprezentował Jakub Ślusarczyk, CEO&founder iine Card Japan Inc.

Po przerwie lunchowej wystąpił Kacper Gugała, key account manager w firmie ORBA, którego wykład poświęcony był optymalizacji ścieżki zakupowej sklepów online i kompleksowym wdrożeniom e-commerce B2C. Następnie Artur Halik, head of shoper premium Dreamcommerce zmierzył się z pytaniem, czy fashion potrzebuje dziś mobile. Z kolei Łukasz Miller, new business manager SARE przybliżył zagadnienie marketing automation. Słuchacze mogli również zapoznać się z wdrożeniem e-commerce B2B dla branży fashion na przykładzie Gabriella.pl. Zaprezentowali je Sebastian Krajda, marketing manager Gabriella.pl oraz Maciej Synoradzki, key account manager 2ClickShop. Część wykładową zakończyła prelekcja Pawła Piotucha, head of sales & customer service w firmie IAI, który tłumaczył, co odróżnia odnoszący sukcesy internetowy butik modowy od zwykłego sprzedawcy odzieży.

W przerwach między seminariami uczestnicy Fashion Business Congress odzwiedzali stoiska partnerów wydarzenia, konsultując swoje indywidualne przypadki biznesowe i uzupełniając wiedzę o rozwiązaniach e-commerce najlepiej dostosowanych dla branży fashion. Wśród upominków dla uczestników znalazły się m.in. egzemplarze autobiografii Tommy Hilfigera, ufundowane przez Wydawnictwo Dolnośląskie oraz upominek główny – voucher na walentynkowy pobyt w Hotelu Ognisty Ptak, który wręczył dyrektor hotelu Tomasz Ostoia.

Jak podkreślił prowadzący wydarzenie, Jerzy Osika, prezes firmy Promedia „celem Fashion Business Congress jest pomoc firmom z branży mody w z zdobyciu wiedzy o najważniejszych trendach biznesowych na następny rok. Według badań Gemius polscy konsumenci najchętniej kupują w internecie odzież i dodatki, a zgodnie z raportem E-commerce Standard  największy odsetek (aż 88 proc. ) odnoszących zyski sklepów internetowych reprezentuje branżę mody. Stąd też e-commerce w sposób naturalny stał się bohaterem tegorocznego wydarzenia”. Więcej informacji: fashionbusinesscongress.com.

PROMEDIA Jerzy Osika, ul. Stępińska 22/30, 00-739 Warszawa   |   tel. +48 22 243 45 33   |   fax +48 22 851 50 30   |   e-mail: biuro@promedia.biz.pl