Polecamy


Aktualności

Kapelusze Pierre Cardin: kulisy powstawania kolekcji

Data:27.08.2015

Kilka miesięcy temu Pierre Cardin nawiązał współpracę ze Skoczowską Fabryką Kapeluszy Polcap. To tu, w Polsce, będą powstawały nakrycia głowy sygnowane nazwiskiem wielkiego projektanta. O kulisach powstawania kolekcji kapeluszy Pierre Cardin, z Alicją Dudą, autorką projektów, rozmawiała Agnieszka Błachowska.

Co było inspiracją do stworzenia kolekcji kapeluszy Pierre Cardin?

Impulsem, który natchnął nas do stworzenia kolekcji Pierre Cardin była podróż do Włoch. Spędzaliśmy tam czas wybierając dodatki (taśmy, pióra i inne detale do kapeluszy). Obserwowaliśmy trendy mody i charakterystyczne palety barw w kraju, gdzie urodził się Pierre Cardin. Dopełnieniem a zarazem olbrzymią inspiracją było osobiste spotkanie z Mistrzem w Paryżu. Uskrzydliła nas jego bardzo pozytywna opinia o zaprezentowanych kapeluszach: o ich jakości wykończenia powierzchni, kolorystyce, fasonach i dodatkach. Podczas tego spotkania sam Pierre Cardin wybrał kapelusze, które wystawiane będą w jego autorskiej galerii.

Czym charakteryzują się i wyróżniają kapelusze wybrane przez Pierre Cardin?

Wspólnym mianownikiem tej prestiżowej kolekcji jest perfekcyjne wykonanie każdego modelu. Produkujemy kapelusze z najwyższej jakości surowca: wełny australijskiej o gładkim wykończeniu, puchu króliczego o welurowym, zamszowym wykończeniu. Zdobimy kapelusze włoskimi taśmami, piórami, paskami, satynami.

Warto zwrócić uwagę na przykład, na męskie kapelusze z wełny. W ich produkcji zastosowaliśmy technologię crushable, dzięki której kapelusze zyskują elastyczność, miękkość, oferują wygodę noszenia i komfort w podróży. Można taki kapelusz zrolować i schować, np. do torby podróżnej. Po wyjęciu z niej idealnie nadaje się do ponownego założenia. Za tę technologię Polkap w 2011 roku otrzymał Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Ile wzorów obejmuje ta kolekcja?

Kolekcja Pierre Cardin obejmuje dziewiętnaście kapeluszy męskich (w tym dwa rodzaje kaszkietu), dziewięć kapeluszy damskich oraz dwa kapelusiki dziecięce (dla dziewczynki i chłopca).

Czy w tej kolekcji są wzory, do których jest Pani szczególnie przywiązana?

Szczególnie ważne dla mnie modele to kapelusze dla pań „Samanta” i „Penelope”. Są to wzory, które w wyjątkowy sposób przykuły uwagę Pierre’a Cardin. Pierwszy z nich jest wykonany z puchu króliczego o wykończeniu welurowym, w kolorze „brick” – ciepły powiew liści jesieni. Ten model jest ozdobiony włoskim paskiem w trzech odcieniach: od złamanej rdzy, poprzez ciemną zieleń, do ciemnego brązu. Drugi kapelusz wykonany jest z wełny australijskiej o wykończeniu gładkim, w dwóch kolorach – bieli i czerni, z przepięknym „bukietem” włoskich piór.

Czy można powiedzieć, że kapelusze wracają do łask konsumentów? Na co można zwrócić uwagę klientów, aby zachęcić ich do kupowania i noszenia kapeluszy?

Zgadzam się z powiedzeniem, że „kapelusze mają duszę”. Podobnie jak rama dopełnia obraz, tak one dopełniają wizerunek noszących je osób. Ponadto obiektywnie można stwierdzić, że kapelusze wracają ostatnio „na salony” i „na ulice”. Stają się bardzo modnym dodatkiem, zarówno dla pokolenia ludzi starszych, jak i osób coraz młodszych.

Chcę podkreślić, że każdy fason kapelusza należy dopasować do sylwetki, twarzy i rozmiaru głowy (najlepiej przy zakupie kapelusza zmierzyć metrem krawieckim obwód głowy 1 cm nad uchem). Natomiast co do zasad noszenia kapeluszy, uważam, że należy się kierować po prostu dążeniem do efektów: wspaniałego samopoczucia i komfortu.

Czy firma planuje kreację następnych linii dla marki Pierre Cardin?

Zapewniam, że powstaną kolejne kolekcje Pierre Cardin.

Alicja Duda, autorka najnowszej kolekcji nakryć głowy Pierre Cardin

 

Jej przygoda z kapeluszami rozpoczęła się 1984 roku w Skoczowskiej Fabryce Kapeluszy Polkap. Z wykształcenia ekonomista, designerem-technologiem w kapelusznictwie została z zamiłowania i pasji. Przez pierwsze lata pracy poznawała od podstaw proces technologiczny tworzenia półproduktu, a następnie kapelusza wełnianego i włosowego. Następnie skoncentrowała się na pracy związanej z zarządzaniem zespołem Wzorcowni, gdzie projektowała kapelusze i kolekcje skierowane do poszczególnych odbiorców zagranicznych i krajowych firmy. Wdrażała do produkcji innowacje technologiczne i organizowała pokazy mody wspólnie z firmami odzieżowymi. Dziś Alicja Duda jest w Polkapie ekspertem w projektowaniu półproduktu oraz kolekcji kapeluszy damskich i męskich. Nadal jej praca polega również na wdrażaniu nakryć głowy bezpośrednio do produkcji oraz na rozwoju i wdrażaniu nowości technologicznych.  

PROMEDIA Jerzy Osika, ul. Stępińska 22/30, 00-739 Warszawa   |   tel. +48 22 243 45 33   |   fax +48 22 851 50 30   |   e-mail: biuro@promedia.biz.pl