Polecamy


Aktualności

Retail Marketing Forum: czas na współpracę

Data:25.04.2016

21 kwietnia 2016 r. w Warszawie odbyło się 9. Retail Marketing Forum. Wydarzenie było poświęcone zwiększaniu efektywności marketingowej i sprzedażowej w sklepach  oraz centrach handlowych. W imprezie wzięły udział sklepy, sieci oraz przedstawiciele centrów handlowych.


Konferencję otworzyła prelekcja Jerzego Osiki, prezesa firmy Promedia pod tytułem „Together marketing, czyli razem łatwiej”, który wprowadził uczestników w temat przewodni konferencji. Na przykładach z różnych stron świata, przedstawił korzyści ze współpracy między sklepem a klientem, podmiotami handlowymi i usługowymi w ramach tej samej galerii lub ulicy handlowej,  sklepami a centrami handlowymi, sprzedażą online i offline, jak też między markami, które na co dzień z sobą konkurują. Jednym z ciekawszych  caseów  był przykład wspólnej akcji dwóch największych rywali – firm McDonalds i Burger King, która miała miejsce w USA.
O tym, jak skuteczny tandem marketingowy można stworzyć poprzez połączenie działań online i offline, opowiedziała Judyta Mojżesz-Zimonczyk, head of PR & marketing firmy INIS. Pokazała jak, dzięki synergii obydwu kanałów, dotrzeć do różnych grup konsumenckich. Z kolei z prelekcji Jacka Kineckiego, dyrektora sprzedaży e-commerce Przelewy24, uczestnicy dowiedzieli się, jakich rozwiązań poszukują klienci płacąc za zakupy w sklepach, a także, jakie są możliwości łączenia płatności online i offline. Przenikaniu obydwu światów – wirtualnego i realnego – poświęcony był również wykład Marcina Rutkowskiego PR & marketing managera, i-systems, który przekonywał, że systemy omnichannel można wdrożyć wszędzie, podając m.in. przykłady współpracy między sklepem internetowym firmy odzieżowej, a jej franczyzobiorcami prowadzącymi sklepy stacjonarne. Zaprezentował też ciekawy case centrum handlowego Fashion House Outlet Centre w Rosji, które otworzyło własny sklep internetowy z markami najemców.
Druga część Retail Marketing Forum poświęcona była nowym narzędziom stosowanym w marketingu. Anna Piwońska, special projects manager firmy Social WiFi pokazała, jak można wykorzystać sieci WiFi do działań marketingowych i badania jakości. Natomiast Magdalena Subdys, group account manager w firmie Pozytywnie.pl, skupiła się na temacie relacji social mediów centrów handlowych i ich najemców oraz radziła, jak wykorzystać media społecznościowe do zwiększania obrotów. Z kolei, dzięki wykładowi Magdy Daniłoś, creative directora OFFON Agency, goście konferencji zapoznali się bliżej z video marketingiem i ciekawymi przykładami zastosowania go na świecie.
Cykl prelekcji zakończyła prezentacja Elżbiety Dmowskiej-Mędrzyckiej, prezes Mediadem, na temat budowania przez galerie relacji z najemcami, klientami oraz instytucjami, o korzyściach, jakie to niesie, a także o sposobach komunikacji multichannelowej. Następnie rozpoczęła się dyskusja na temat tego, jak zyskać przewagę konkurencyjną dzięki współpracy. W rozmowie wzięli udział Judyta Mojżesz-Zimonczyk, head of PR & marketing firmy INIS, Jacek Kinecki, dyrektor sprzedaży e-commerce Przelewy24, Marcin Rutkowski PR & marketing manager i-systems, Magda Daniłoś, creative director OFFON Agency, Elżbieta Dmowska-Mędrzycka, prezes Mediadem oraz Radosław Knap, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.


Podczas Retail Marketing Forum ogłoszono również wyniki 9. edycji Retail Marketing Awards – konkursu na najlepsze sklepy w Polsce. Pierwsze miejsce zdobył salon mutlibrandowy z modą włoską Sono Idoni w Starym Browarze. Statuetkę z rąk Jerzego Osiki, właściciela firmy Promedia organizującej RMA, odebrał Paweł Ciechanowski, prezes Rosa Fashion FML. Drugi na podium znalazł się sklep sportowy Intersport w Arkadii, który reprezentowała na uroczystości wręczenia nagród Aleksandra Kaja, młodszy specjalista ds. marketingu i promocji. Trzecie miejsce zajął salon z modą męską Recman w M1 w Markach – nagrodę w imieniu firmy odebrał Marcin Samosiuk, regionalny kierownik sprzedaży. Jury postanowiło w tym roku przyznać także wyróżnienie za kreatywne podejście do niszowego tematu dla sklepu wędkarskiego Przelotka z Warszawy. Dyplom odebrał Artur Sadowski, właściciel sklepu.


 

PROMEDIA Jerzy Osika, Biuro Kamienica, ul. Marszałkowska 58 lok. 15, 00-545 Warszawa   |   tel. +48 22 243 45 33   |   e-mail: biuro@promedia.biz.pl