19 września 2019 r., w warszawskim Business Centre Club, odbyła się 10. już edycja konferencji E-commerce Innovations, poświęcona tematyce eksportu przez handel transgraniczny (cross-border e-commerce). Wydarzenie, zorganizowane przez firmę Promedia Jerzy Osika, spotkało się z dużym zainteresowaniem i zyskało wiele pozytywnych opinii.
W wydarzeniu wzięły udział firmy chcące rozwijać sprzedaż na rynkach zagranicznych. Uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się m.in.: na jakich rynkach e-eksport może im się najbardziej opłacać, jak bezpiecznie rozwijać e-biznes na międzynarodowych rynkach, jakich błędów uniknąć oraz z kim podjąć współpracę, by łatwiej i szybciej osiągnąć zamierzone cele.
Cykl wykładów rozpoczęła prelekcja Mateusza Korobacza, New Business Managera JU, na temat kampanii digitalowych. Następnie Jerzy Osika, prezes Promedia, poprowadził wykład „Od czego zacząć e-eksport?”, a Maciej Synoradzki, Senior Key Account Manager w Trol InterMedia, 2ClickShop przedstawił temat „Jak przekraczać granice w e-commerce”. O tym, jak odnieść sukces zagranicą poprzez e-commerce, mówił także Donatas Gudelis, dyrektor zarządzający MakesYouLocal Baltic. Z kolei Anna Rak, Country Manager w Trusted Shops, zaprezentowała prelekcję „Jak przygotować się do sprzedaży internetowej na innych rynkach europejskich? Od prawnych aspektów ekspansji zagranicznej po standardy usług i różnice w potrzebach lokalnych konsumentów”.
W podróż po regionie Europy Środkowo-Wschodniej, z informacjami o panujących tu trendach, zabrał słuchaczy Petr Sochora, dyrektor generalny na Europę Wschodnią firmy Przesyłkownia, a zaraz po nim, do Azji zaprosił zgromadzonych Maciej Wilk, dyrektor Hong Kong Trade Development Council, Warsaw Consultant Office, tłumacząc jak wygląda rola Hongkongu w sprzedaży transgranicznej do Chin. Jak zwykle, dużym zainteresowaniem cieszyły się informacje, z jakich dofinansowań do działań eksportowych warto skorzystać, które przybliżył uczestnikom Jarosław Słomka, CEO firmy Tribuo.
Na konferencji E-commerce Innovations pojawiły się też tematy związane z gigantami internetu – Google i Amazon. Jak rozwinąć biznes globalnie radził Jakub Machała, doradca w projekcie Internetowe Rewolucje Google, natomiast, dlaczego warto sprzedawać na platformie Amazon tłumaczył Damian Wiszowaty z Gonito.
Podsumowanie części wykładowej stanowił panel dyskusyjny pt. „Jak skutecznie sprzedawać za granicą przez e-commerce”.
Podczas konferencji przyznano także nagrody w konkursie na najlepsze sklepy internetowe E-commerce Innovations Awards. Nagrodę główną zdobył Answear.com, drugie miejsce przypadło Mixit.pl, na trzecim zaś uplasowały się ex aequo Savicki.pl oraz Brilu.pl. W tym roku w jury konkursu zasiadali: Joanna Bociąg, UX Team Leader w firmie Symetria, Marcin Piwnicki, Creative Director i założyciel Kohe i Anna Wawszkiewicz, dziennikarka i specjalistka od content marketingu. Jurorzy oceniali m.in. innowacyjność sklepu, jego stronę graficzną, poziom obsługi klienta oraz działania marketingowe.
Uczestnicy chętnie korzystali z indywidualnych porad na stoiskach konsultacyjnych partnerów konferencji. Zarówno partnerzy, jak i zaproszeni goście chwalili poziom merytoryczny i atmosferę wydarzenia.
Organizatorzy zapraszają na kolejną imprezę poświęconą sprzedaży internetowej już 24 października 2019 do Łodzi, gdzie odbędzie się Fashion Business Congress: skuteczny e-commerce w modzie.
Partnerami 10. E-commerce Innovations byli: Hong Kong Trade Development Council, MakesYouLocal, JU, Przesyłkownia.pl, Gonito, 2ClickShop, Trusted Shops, PBgroup, Feniks oraz Google Internetowe Rewolucje. Patronatem honorowym objęły wydarzenie: Warszawska Izba Gospodarcza, Związek Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan, Izba Bawełny w Gdyni, PIOT, PIPS, Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli.
Upominki ufundowali: Mixit, Eurofirany, Pszczółka, Bi-Es i Patrizia Aryton.