Polecamy


Aktualności branżowe

Jak rozwijać eksport? Nowocześnie, wspólnie oraz bezpiecznie

Data:02.07.2015

W dobie rewolucji technologicznej jednym z głównych narzędzi wspierających rozwój eksportu jest Internet – to jeden z wniosków płynących ze spotkania przedstawicieli polskich firm eksportowych, które odbyło się 30 czerwca 2015 w Pałacu Lubomirskich w Warszawie. Głównym punktem konferencji była oficjalna prezentacja Polskiej Wirtualnej Wystawy Narodowej – platformy internetowej, której głównym celem jest promocja polskich firm za granicą.

W spotkaniu wzięło udział kilkudziesięciu przedstawicieli polskich firm eksportowych oraz organizacji wspierających promocję polskiej gospodarki, w tym m.in. Polskiej Organizacji Turystycznej.

Jako pierwszy z prelekcją wystąpił Jerzy Osika, założyciel, właściciel oraz prezes firmy Promedia, dostarczającej przedsiębiorstwom profesjonalnej informacji i narzędzi marketingowych, przydatnych w prowadzeniu biznesu i skutecznym działaniu na rynku. Opowiedział on o tym, jak ważne w pozyskiwaniu kontrahentów jest wyróżniające się stoisko na imprezach targowych.

Maciej Sobieraj, Dyrektor Działu Prawnego Klastra Przemysłowego Centralnego Okręgu Przemysłowego zachęcał uczestników do wstąpienia w poczet członków tej organizacji. Klaster Przemysłowy COP zrzesza obecnie 120 przedsiębiorstw z 10 województw oraz przedstawicieli 10 uczelni wyższych, a uwaga organizacji skoncentrowana jest głównie na rozwoju przedsiębiorstw, działających w branży budowlanej, metalowej, skórzanej, chemicznej, spożywczej, ochrony środowiska i innych.

O tym, że e-mail marketing jest jednym z najefektywniejszych form marketingu internetowego- przekonywał gości Aleksander Wasielewski, New Business Assistant firmy SARE. Przybliżył on słuchaczom m.in. jak działa system SARE, czyli kompleksowe rozwiązanie pozwalające na realizację szeroko rozumianych kampanii marketingowych.

O narzędziach niwelujących zagrożenia, które czekają firmy planujące ekspansję zagraniczną, opowiedział Dariusz Pekałowski, Dyrektor Zarządzający Sprzedażą firmy Bisnode – „Skuteczny eksport nie może obyć się bez takich działań, jak: analiza potencjału rynku eksportu, wyszukiwanie bezpiecznych eksporterów czy skuteczna weryfikacja nowych partnerów biznesowych.” Firma Bisnode pomaga bezpiecznie prowadzić biznes firmom z 17 krajów na całym świecie.

Punktem kulminacyjnym spotkania była oficjalna premiera Polskiej Wirtualnej Wystawy Narodowej – innowacyjnego narzędzia, którego celem jest promocja polskiej gospodarki za granicą. Jak wyjaśnił Sebastian Sadowski-Romanov, ma ona służyć promocji zagranicznej głównie trzech "obszarów" Polski: biznesu (część dedykowana firmom ukierunkowanym na ekspansję zagraniczną), inwestycji (skierowana do samorządów, aby przedstawiały swoje tereny i projekty inwestycyjne) oraz turystyki (skierowana do firm z branży turystycznej i samorządów chcących zaprezentować swoją ofertę turystyczną).

- "Polska Wirtualna Wystawa Narodowa ma być rozwiązaniem dla firm i samorządów zainteresowanych nawiązaniem międzynarodowych kontaktów biznesowych oraz pozyskaniem zagranicznych kontrahentów, ponieważ będzie promowana na całym świecie dzięki współpracy z instytucjami państwowymi. Aby dotrzeć do jak największej liczby zagranicznych kontrahentów, platforma będzie popularyzowana m.in. podczas międzynarodowych imprez targowych, a także podczas misji gospodarczych organizowanych przez partnerów" - dodał prelegent

Zdaniem jej pomysłodawcy, nie wygeneruje to wysokich kosztów związanych z tradycyjną promocją za granicą, a jedynie zwiększy siłę oddziaływania lokalnych akcji promocyjnych poprzez ich kumulację.

Użytkownicy Polskiej Wirtualnej Wystawy Narodowej będą mieli możliwość zaprezentowania swojej oferty, decydując, jakie informacje odwiedzający ich "stoisko" będą mogli znaleźć. Mogą to być prezentacje wyrobów, dane kontaktowe, filmy, cenniki i każda inna informacja, jaką użytkownik stoiska na nim umieści.

- "Umiejscowienie wystawy w przestrzeni cyfrowej pozwoli ewentualnym zagranicznym kontrahentom zapoznać się z ofertą polskich firm i samorządów przed ekranem komputera. Platforma umożliwi także podejmowanie interaktywnych relacji ze zwiedzającymi poprzez możliwość rozmowy na "czacie" lub wideokonferencji poprzez popularny komunikator Skype" – tłumaczył Sebastian Sadowski-Romanov. - Liczymy na aktywność na platformie nie tylko firm, ale i samorządów z całej Polski.

Polska Wirtualna Wystawa Narodowa jest wynikiem doświadczeń we wdrażaniu projektów eksportowych przez firmę ITRO, która na co dzień w swojej pracy pozyskuje kontrahentów z całego świata dla polskich przedsiębiorców.

PROMEDIA Jerzy Osika, Biuro Kamienica, ul. Marszałkowska 58 lok. 15, 00-345 Warszawa   |   tel. +48 22 243 45 33   |   e-mail: biuro@promedia.biz.pl