Polecamy


Aktualności branżowe

Jak zyskać klientów dzięki pop-up stores?

Data:10.03.2020

17  czerwca 2020 odbędzie się 5.edycja Pop-Up Forum, jedynego cyklicznego szkolenia w Polsce poświęconego nowoczesnym formatom sklepów tymczasowych, tzw. pop-up stores. Warsztaty będą prowadzone on-line.

Dlaczego rośnie dynamicznie popularność sklepów tymczasowych?

O sukcesie każdego biznesu decyduje klient, a ten coraz częściej chce być zaskakiwany czymś oryginalnym, atrakcyjnym i autentycznym, oczekuje nowych doświadczeń zakupowych, którym często towarzyszą dodatkowe atrakcje. Sklepy tymczasowe (tzw. pop-up stores) świetnie wpisują się w nowe oczekiwania klientów, w tym milenialsów i przedstawicieli pokolenia Z. Pojawiają się niespodziewanie tu i teraz (czasem na kilka dni, tygodni, miesięcy), zaskakują nową ofertą, atrakcyjnym visual merchandisingiem, który w krótkim czasie musi zyskać naszą uwagę, niepowtarzalną atmosferą zakupów, organizują konkursy, koncerty i inne atrakcje, tworzą społeczności kontaktując się z nami głównie przez social media.

Kto zyskuje klientów dzięki pop-up stores?

Najczęściej korzystają z pop-up’ów ci, którzy chcą zyskać nowych klientów (np. sieci detaliczne, sklepy stacjonarne i internetowe, producenci i importerzy), organizując sprzedaż lub działania marketingowe w nowych miejscach (np. centrach i ulicach handlowych, dworcach lotniczych i kolejowych, biurach, miejscach dużych tymczasowych zgromadzeń, np. podczas koncertów, wydarzeń sportowych, okazjonalnych jarmarków np. świątecznych). Z formatów pop-up korzystają zarówno sklepy, jak też gastronomia, hotele, kultura, edukacja, instytucje finansowe i wiele innych. W okresach wyborczych także politycy przemierzający busami kraj, by agitować wyborców. Celem tymczasowych sklepów jest często testowanie miejsc pod sklepy stacjonarne, jak też weryfikowanie nowych pomysłów na marketing, visual merchandising czy sprzedaż. Częstym powodem korzystania z pop-upów są niższe koszty (np. okresowego wynajmu zamiast kilkuletniej umowy, czy wydatków związanych z aranżacją sklepu). Coraz częściej sklepy tymczasowe uzupełniają inne działania omnichannel (jak handel stacjonarny lub internetowy, a nawet działania wystawiennicze). Są też sprawdzoną formą badania rynków zagranicznych.

Jakiego typu podmioty korzystają ze współpracy ze sklepami tymczasowymi?

Sklep tymczasowy to atrakcyjny partner dla tych, którzy mogą wynająć mu miejsce na prowadzenie sklepu, jak np. centra handlowe, dla których jest to też dobry pomysł na wypełnienie pustostanów, skuszenie konsumentów nową ofertą, czy pozyskanie tymczasowego klienta jako stałego najemcy. W przypadku pop-upów w innych sklepach, to też oszczędność na kosztach wynajmu, którymi wynajmujący dzieli się z najemcą. Coraz chętniej miasta i dzielnice reaktywują dawne miejsca handlowe stwarzając atrakcyjne warunki dla rozwoju sklepów tymczasowych. Nowe formaty sklepów to też świetna okazja dla ich dostawców (np. mobilnych systemów mebli sklepowych, oświetlenia, kas fiskalnych, kontenerów, przyczep samochodowych i food trucków, usług marketingowych). Rośnie też rynek firm pośredniczących między firmami chcącymi sprzedawać w formacie „pop-up”, a wynajmującymi (np. centrami handlowymi), tworząc np. tymczasowe, multibrandowe concept story. Jest to więc biznes „win-win”, w którym każdy wygrywa, począwszy od konsumenta i sklepu tymczasowego, przez wynajmujących powierzchnię, po dostawców towarów i usług.

Kto najbardziej skorzysta z udziału w szkoleniu Pop-up Forum?

Wydarzenie adresowane jest zarówno do tych, którzy chętnie skorzystają z wiedzy o najnowszych pomysłach na sprzedaż i marketing, by móc je zastosować w praktyce, jak też do tych, którzy już realizują własne pop-upy i chcą je udoskonalać. Z udziału w szkoleniu skorzystają też przedstawiciele firm, dla których pop-up store’y są lub mogą być klientami (jak centra handlowe i inni wynajmujący powierzchnię, włodarze miast, dostawcy wszystkiego, co potrzebne jest sklepom do ich funkcjonowania, od systemów sklepowych po usługi marketingowe). Szkolenie jest miejscem pozyskiwania i wymiany informacji, jak i nawiązywania cennych kontaktów biznesowych. To już piąta edycja wydarzenia, gdyż biznes sklepów tymczasowych rozwija się tak dynamicznie, że co rok warto aktualizować swoją wiedzę. Ze szkolenia skorzystają więc ci, którzy wezmą w nim udział po raz pierwszy, jak też uczestnicy poprzednich edycji.

Więcej informacji o szkoleniu, kontakt na stronie: http://popupforum.pl/

 

PROMEDIA Jerzy Osika, Biuro Kamienica, ul. Marszałkowska 58 lok. 15, 00-545 Warszawa   |   tel. +48 22 243 45 33   |   e-mail: biuro@promedia.biz.pl