Polecamy


Aktualności branżowe

Komunikacja personalizowana

Anna Gromańska, TradeTracker Poland
Anna Gromańska, TradeTracker Poland
Data:18.07.2014

Według najnowszego raportu Ceneo „Zaufanie do zakupów przez Internet” już 96 % internautów ma za sobą pierwsze zakupy w sieci - to wynik, który powinien ucieszyć wszystkich graczy związanych z branżą e-commerce. Z drugiej strony, e-handel to wciąż tylko 3,5% wartości całego rynku sprzedaży detalicznej i mimo dwucyfrowej dynamiki wzrostu w ostatnich latach, wiele jeszcze przed nami. Zaufanie użytkowników do zakupów w sieci stale rośnie, rynek dynamicznie się rozwija, wzrasta wartość koszyka zakupowego. Wydawać by się mogło, że w takiej sytuacji wszyscy powinniśmy być zadowoleni. Jest jednak jedno ale…
Na rynku robi się tłoczno, sklepów internetowych jest przybywa z każdym dniem. W 2006 roku w Polsce było ich około 3 000, a obecnie prawie 4 razy więcej – a więc 4 razy więcej ofert, promocji, komunikatów reklamowych.
Dodatkowo należy pamiętać, że w przypadku programów sprzedażowych sklep internetowy konkuruje o powierzchnię reklamową nie tylko z podmiotami e-commerce, ale też innymi branżami takimi jak finanse czy -  coraz popularniejsza - turystyka. Jak więc w takim gąszczu dotrzeć do użytkownika zainteresowanego naszą ofertą i jak przekonwertować go na sprzedaż?
Na dobry program sprzedażowy w afiliacji składa się klika czynników: unikalna, ciekawa oferta w sklepie, atrakcyjne stawki dla wydawców, reagowanie na ich potrzeby w zakresie przygotowania niestandardowych form reklamowych, uczciwe wynagradzanie za generowane sprzedaże oraz stałe testowanie i optymalizacja materiałów promocyjnych. Pierwsze pięć warunków to kwestie dość oczywiste i większość Reklamodawców spełnia je w mniejszym bądź większym zakresie, ale ostatni – optymalizacja - wielu z nich przeraża. A przeraża dlatego, bo wymaga sporo pracy: przygotowanie kliku linii kreacyjnych, przeprowadzenie testów AB, zebranie wyników, analiza, a następnie opracowanie wniosków i weryfikacja wstępnych założeń. Co więcej, często po wykonaniu całej pracy okazuje się że jej wyniki nie są wcale oczywiste i jednoznaczne, zwłaszcza jeśli nie mamy odpowiednio dużej próby. I tu z pomocą przychodzi nam automatyzacja, o której ostatnio tak wiele słyszymy w kontekście on-line marketingu.
 
Dzięki połączenia technologii TradeTracker i Quarticon jesteśmy w stanie serwować użytkownikowi personalizowane, dynamiczne kreacje na powierzchniach wydawców biorących udział w programie sprzedażowym. Wyobraźmy sobie użytkownika X oraz sklep A. Użytkownik X jest na stronie o trendach w modzie, na której serwowana jest reklama sklepu z butami A. X nie był jeszcze nigdy w sklepie A, dlatego na powierzchni reklamowej wydawcy wyświetla się obecnie reklama z produktem, który najlepiej sprzedaje się tego dnia w sklepie A. Użytkownik X jest zainteresowany ofertą obuwia w sklepie A, więc naturalnie klika w reklamę i przechodzi do strony sklepu. Spędza tam następnie około 15 minut przeglądając kilka par obuwia, lecz ostatecznie nie decyduje się na zakup. Podczas jego wizyty w sklepie A zaawansowany silnik rekomendacji serwuje mu w ramkach podpowiedzi innych produktów, które mogą go zainteresować. Jednocześnie ten sam silnik zbiera informacje na temat tego, czym użytkownik jest zainteresowany i buduje jego historię behawioralną. Dwa dni później użytkownik X trafia na blog szafiarski, który również korzysta z dynamicznych kreacji na swoich powierzchniach reklamowych. Dzięki temu użytkownik zostaje zidentyfikowany, a prezentowane mu na kreacji produkty są idealnie dopasowane do jego profilu. Nie jest to prosty retargeting 1:1, nie pokazujemy użytkownikowi X tylko obuwia, które już obejrzał. Proponujemy mu inne produkty, które silnik rekomendacji, bazujący na modelach predykcyjnych, uznał za najlepsze dla tego konkretnego X! Dzięki dopasowaniu treści do profilu behawioralnego użytkownika jesteśmy w stanie znacząco podnieść klikalność kreacji reklamowych i konwersje, a co z tym idzie maksymalizować potencjał danej powierzeni reklamowej „wyciskając” z niej jak najwięcej. W efekcie, użytkownik X wychodzi ze sklepu usatysfakcjonowany zakupem, sklep A jest zadowolony ze zrealizowanej sprzedaży, a wydawca uzyskał właśnie maksymalnie zoptymalizowany wynik ze swojej powierzchni. Słynna zasada afiliacji WIN – WIN w swojej najlepszej formie!

Anna Gromańska

TradeTracker Poland

PROMEDIA Jerzy Osika, Biuro Kamienica, ul. Marszałkowska 58 lok. 15, 00-545 Warszawa   |   tel. +48 22 243 45 33   |   e-mail: biuro@promedia.biz.pl