Polecamy


Aktualności branżowe

Najlepszy marzec w historii INTERSPORT

Data:08.04.2014

Spółka INTERSPORT Polska wypracowała w marcu 2014 roku przychody netto  w wysokości
17 194 tys. zł. Są to najlepsze obroty w historii firmy odnotowane w tym okresie. Dynamika sprzedaży rok do roku wyniosła +33% w całej sieci, a na porównywalnych sklepach +29%.

Narastająco od stycznia do marca 2014 roku Spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży towarów
i usług w wysokości 59 759  tys. zł, czyli o 3% więcej w porównaniu do I kwartału 2013 roku. Pomimo słabych wyników sprzedaży odnotowanych w styczniu br. (- 12% r/r), łączne przychody netto za I kwartał 2014 roku są na lekkim plusie (+3% r/r).  Jest to głównie zasługa dobrych obrotów w marcu oraz utrzymania znacznej dynamiki sprzedaży w grupach całorocznych.

„Ze względu na kapryśną zimę od kilku lat pracujemy nad tym, aby skrócić sezon zimowy w salonach INTERSPORT  na rzecz wzbogacenia i poszerzenia oferty asortymentu całorocznego. Te zmiany zaprocentowały w tym roku i udowodniły, że możemy uniezależnić się od zimy i zarabiać na sprzedaży grup całorocznych.” – komentuje Artur Mikołajko, prezes zarządu INTERSPORT Polska S.A.

Marzec jest miesiącem w którym sieć INTERSPORT Polska zmienia zatowarowanie z zimowego na wiosenny. Asortyment zimowy pozostaje gromadzony w wybranych sklepach i jest dostępny dla klientów, którzy go poszukują. Dzięki tej akcji logistycznej mniejsze sklepy mają  możliwość zaprezentowania od razu pełnej oferty z nowej kolekcji. Ta sprawna wymiana kolekcji pozytywnie wpłynęła na osiągnięte przez Spółkę wyniki sprzedaży.
„Tegoroczny sezon zimowy pokazał, że wprowadzona przez nas zmiana w sposobie zatowarowania sklepów - zdaje egzamin. Udało nam się sprzedać większość zamówionej przez nas kolekcji narciarsko-snowboardowej, więc nie zostajemy po zimie ze stokami starego towaru. Mamy dobrą ofertę wiosenną, która - jak wskazuje marcowa sprzedaż - spodobała się klientom. To mocna amunicja na II i III kwartał, którą będziemy walczyć o jak najlepsze wyniki Spółki.”  – dodaje Artur Mikołajko.

W poszukiwaniu nowych rynków zbytu, w dniu 20 marca br. sieć INTERSPORT Polska S.A. uruchomiła dwie nowe placówki handlowe: w CH Felicity w Lublinie o powierzchni 887 m2 oraz w Galerii Amber w Kaliszu
o powierzchni 501 m2. Są to pierwsze lokalizacje INTERSPORT w tych miastach.  Obecnie Spółka prowadzi działalność handlową w 35 salonach własnych, które zlokalizowane są  w 23 największych miastach Polski.
 

PROMEDIA Jerzy Osika, Biuro Kamienica, ul. Marszałkowska 58 lok. 15, 00-545 Warszawa   |   tel. +48 22 243 45 33   |   e-mail: biuro@promedia.biz.pl