Polecamy


Aktualności z branży

Gift & Deco Congress: na bieżąco z nowymi tendencjami

Data:28.05.2019

24 maja w Ptak Warsaw Expo odbył się Gift & Deco Congress. Wydarzenie, towarzyszące targom branży upominkowej i dekoracyjnej Warsaw Gift & Deco Show, było poświęcone nowym tendencjom w branży wnętrzarskiej – poczynając od trendów w dizajnie, poprzez nowoczesne narzędzia marketingowe, po nowe zjawiska w handlu detalicznym.

Gift & Deco Congress rozpoczęła prezentacja trendów w upominkach i dekoracjach na sezon jesień–zima 2019/20 według światowej agencji trendów Fashion Snoops z Nowego Jorku. Prelekcja była świetną okazją do zdobycia inspiracji i pomysłów na zbudowanie asortymentu sprzedażowego przed odwiedzeniem stoisk targowych i złożeniem zamówień. Następny wykład to „Nowoczesny Expo Marketing, czyli jak wykorzystać najnowsze techniki marketingu wystawienniczego, by odnieść sukces na międzynarodowych rynkach”. Uczestnicy kongresu dowiedzieli się z niego, na przykładzie praktyk z całego świata, jak zmieniają się oczekiwania klientów odwiedzających targi, a także jak uniknąć błędów i odnieść sukces, dzięki nowoczesnemu podejściu do wystawiennictwa. Pierwszy blok prelekcji zakończył wykład "Od miejsca sprzedaży do miejsca doświadczeń" - o tym, jak dostarczyć klientom sklepów unikalnych wrażeń zakupowych. Wykłady poprowadził Jerzy Osika, ekspert ds. sprzedaży, marketingu wystawienniczego i trendów, który ma w swym dorobku liczne wykłady zarówno w Polsce, jak i za granicą (m.in. w Las Vegas, Toronto, Hongkongu, Mumbaju, Frankfurcie, Lipsku, Walencji, Porto, Kijowie), juror wielu polskich i światowych konkursów, przedstawiciel w Polsce światowej agencji trendów Fashion Snoops z Nowego Jorku.

Rozpoczynające drugą cześć kongresu wystąpienie pt. „Jak wykorzystać trend na pop-up stores, by zyskać nowych klientów?” wzbudziło szczególne zainteresowanie wśród tych, którzy poszukują nowych pomysłów na rozwój biznesu. Podczas wykładu można było się dowiedzieć, jak zyskujący na dynamice światowy trend tworzenia sklepów tymczasowych rozwija się na polskim rynku, gdzie warto szukać inspiracji i z jakimi wyzwaniami wiążą się tego typu koncepty w branży artykułów upominkowych i dekoracyjnych. O tych, wciąż nowatorskich na naszym rynku, kanałach dotarcia do klienta, które można wykorzystać w kreatywny sposób, opowiedziały przedstawicielki multibrandowej sieci concept store’ów Patchwork: Agnieszka Ochowska-Wasiljew (pracowała m.in. dla firm: IKEA, Pekao SA, Hoop, Statoil, Agros, Integracja) i Joanna Smolarczyk, która m.in. pełniła funkcję dyrektora sieci własnej Mebli VOX, prowadziła projekt wdrożeniowy Bo Concept w Polsce i współpracowała z Bestseller HQ w Danii na stanowisku retail concept managera.

Z kolejnego wykładu, pt. „Podaruj emocje”, uczestnicy Gift & Deco Congress dowiedzieli się, jak korzystać z marketingu sensorycznego, którego rola coraz bardziej zyskuje na znaczeniu, bowiem okazuje się, iż współczesny konsument jest skłonny wydawać więcej pieniędzy na emocje niż na produkty. O tym, jak oddziaływać na zmysły klienta, opowiedział Wojciech Grendziński, wiceprezes zarządu ds. rozwoju firmy IMS, która specjalizuje się w marketingu sensorycznym oraz nowoczesnych technologiach umożliwiających kreowanie nastroju i wywieranie wpływu na zachowanie klienta.

Gift & Deco Congress zakończyła prelekcja poświęcona pokoleniu Z, zatytułowana „Nowy klient, nowy biznes”. Jakie oczekiwania mają konsumenci urodzeni po 1995 roku? Jak je spełnić? Jak komunikować się z nowym klientem, by chciał korzystać z naszej oferty? Na te pytania odpowiedziała Joanna Bociąg, UX team leader z firmy Symetria, ekspertka w zakresie kompleksowego projektowania doświadczeń zakupowych klienta w punkcie sprzedaży, kierownik merytoryczny i wykładowca na studiach podyplomowych „Retail Experience – projektowanie doświadczenia zakupowego” na Uniwersytecie SWPS i School of Form w Poznaniu.
 

PROMEDIA Jerzy Osika, Biuro Kamienica, ul. Marszałkowska 58 lok. 15, 00-545 Warszawa   |   tel. +48 22 243 45 33   |   e-mail: biuro@promedia.biz.pl